У світлі публічних звинувачень у незаконній діяльності, неефективності та дефіциті прозорості фундаментальна реформа державного лісового господарства України є предметом лісової політики протягом останніх років. Дотримуючись низки президентських та урядових рішень, Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля) та Державне агентство лісових ресурсів Украіни (Держлісагентство)  ініціювали об’єднання державних лісових підприємств в єдине Державне підприємство «Ліси України».

Посилаючись на Указ Президента України від 07.06.2021 №228/2021 «Про деякі заходи щодо збереження та відтворення лісів», Державну стратегію лісовпорядкування України до 2035 року, Протокол засідання під головуванням Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля від 04.02.2022 «Про лісову реформу» та від імені зобов’язання Ради національної безпеки і оборони від 29.06.2022 №1594/14-05/2-22 щодо протоколу № 5 Групи зі збереження та  відтворення лісів від 28.06.2022 Держлісагентство України підготувало проєкт постанови Кабінету Міністрів, який передбачає утворення Державного унітарного комерційного підприємства «Ліси України» шляхом реорганізації (злиття) державних підприємств, що належать до сфери управління Держлісагентства. Нещодавно проєкт постанови направили на погодження до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України. Держлісагентство передбачає, що подальша корпоратизація дозволить підвищити ефективність державного управління лісовим господарством. У зв’язку з цим 7 липня 2022 року спеціальне засідання Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування було зосереджене на реформі державного лісового господарства та запропонованому об’єднанні державних лісогосподарських підприємств. Пан Фолькер Зассе, експерт з лісової політики проєкту SFI, взяв участь у засіданні та висловив свою думку: «Як раніше зауважував наш проєкт, основним предметом є не стільки організаційна реструктуризація, скільки подальше підвищення прозорості і переважно механізми фінансування різних видів діяльності державних лісових підприємств. Більше того, існує певний ризик у централізації державного управління лісами в одне єдине підприємство. Враховуючи нинішню воєнну ситуацію, таку докорінну реформу, можливо, варто відкласти та обговорити з публічними суб’єктами у цій сфері більш комплексно та прозоро. У разі запиту проєкт SFI готовий надати коментарі до проєкту резолюції з урахуванням єдиних європейських принципів фінансування та організації державного управління лісовим господарством.’’